Teslа. Історія створення компанії

Зміст

Часи, коли хлопчаки мріяли про Ferrari, Mercedes і Porsche поступово відходять у минуле. Сучасні дітлахи мріють не про бензинові спорткари, а про екологічні, швидкі, модні Tesla. Компанія, яка сьогодні міцно асоціюється з ім'ям Ілона Маска.

З його допомогою Tesla Inc. знайшла свою популярність. Його ідеї рухають цей світ, шокують і дивують нас. Згадати хоча б подорож Tesla Roadster в якості вантажу ракети Falcon Heavy на орбіту Землі. Політ в космос дивилися на телевізорах, на iPhoneiPad і комп’ютерах у всіх куточках нашої планети. А фахівці з маркетингу визнали цю подію одним з найшикарніших PR ходом останніх років.



ezh|864х452-1.png

Але Маск був далеко не засновником компанії. Команда співробітників довгий час не могла навіть оцінити справжнього потенціалу своїх винаходів. Сама ж Tesla на самому початку багато разів була близька до банкрутства.


Ідея створення Tesla Inc.

Історія Tesla почалася зі знайомства двох інженерів Марка Тарпеннінга і Мартіна Еберхарда. У них було багато спільних інтересів, серед яких захист навколишнього середовища і швидкісні автомобілі. Тоді вони навіть не підозрювали до чого це призведе.

Після розлучення з дружиною Еберхард вирішив придбати собі спортивний автомобіль. Але вибрати було складно, адже він не хотів бензиновий автомобіль. Мартін був проти воєн за нафту на Сході і був стурбований проблемою глобального потепління.



ezh|864х452-2.png

З усіх можливих альтернативних варіантів машини він зупинився на електромобілях. Саме в них він побачив великий потенціал. А найпопулярнішим виробником тоді була компанія з Каліфорнії AC Propulsion.

Вона була маловідомою і розробляла в перевазі технології та окремі запчастини для електрокарів, а також прототипи машин. Першою вдалою моделлю став автомобіль tzero з потужністю 201 к/с і свинцево-кислотною батареєю. Машина набирала швидкість до 100 км/год за 4 секунди і могла подолати шлях в 130 - 160 км на одному заряді. Коштував tzero 80 тисяч доларів.



ezh|864х452-3.png

Саме цією конячкою зацікавився Мартін. Після тестування він отримав незабутні враження, тому інвестував в компанію 500 тисяч і замовив собі прототип. Варто зауважити, що модель для Еберхарда була з літій-іонними батареями.

Тоді цей тип акумуляторів тільки розвивався і був дуже дорогим. Ну а сьогодні такі батареї використовують практично у всіх пристроях. Нова версія tzero стала куди легше, розганялася трохи швидше і могла проїхати близько 320 км. Але коштувала помітно дорожче – 220 тисяч доларів замість 80 тисяч.



ezh|864х452-4.png

Така ціна налякала головного інженера Алана Кокконі, і він відмовився від серійного виробництва. Але Еберхард і Тарпеннінг загорілися ідеєю створення своєї компанії електромашин. Сьогодні вона відома нам під ім'ям Tesla.


Перші кроки Tesla Motors

Перед відкриттям компанії Еберхард і Тарпеннінг розрахували, що на електричних двигунах найвигідніше створювати спорткари. У них не було досвіду в автопромисловості, але вони вивчили ринок і з'ясували, що автовиробники більше не розробляють самостійно деталі, а закуповують їх у інших компаній.

Це вирішувало багато проблем. Єдиним завданням команди залишалася розробка двигуна, збірка, маркетинг та продаж. Назву вигадали Еберхард з дружиною. Замість заношених приставок до назви «еко», «вольт» і «імпульс», вони вирішили вшанувати пам'ять винахідника двигуна змінного струму Ніколи Тесли.



ezh|864х452-5.png

1 липня 2003 року два компаньйона зареєстрували компанію Tesla Motors. До осені вони вже розробили бізнес-план із залучення інвесторів. У ньому йшлося про електромашину Roadster.

Ця модель повинна була розганятися до 100 км/год за 3,9 секунди, мати запас ходу 480 км і перші 160 тисяч км пробігу не потребувати обслуговування. І у них вийшло. Та й вартість авто була в два рази нижче найдешевшого спорткара.

В основі створення лежали вже існуючі технології AC Propulsion tzero та Lotus Elise. Щоб привабити інвесторів для розробки прототипу, Tesla Motors показувала на tzero можливості електрокарів.



ezh|864х452-6.png

Нової компанією зацікавилися інвестори минулого проекту Еберхарда і Тарпенніга, але вони не ризикнули вкласти велику суму. Тоді розробка прототипу оцінювалася в 7 мільйонів доларів. Фінансово підтримати ідею зважився тільки одна людина – Ілон Маск.

Поговоримо про створення компаії в фактах та датах.


Ранні етапи розвитку Tesla

Хто насправді придумав машину Тесла і як розвивалася компанія ми розберемося за сухими хронологічними фактами.

Творець Тесла був не один. Компанія з'явилася у 2003 році під керівництвом Мартіна Еберхарда і Марка Тарпеннінга в Сан-Карлосі.

У 2004 році Маск інвестує 30 млн доларів і приєднується до ради директорів компанії. Багато хто плутає і думає що саме Ілон той, хто створив Теслу.

З 2004 по 2008 рік компанія Тесла значно зросла і розробила свій перший автомобіль - Roadster 8. Завод, що раніше належав Тойоті і General Motors у Фрімонті, перейшов у власність Tesla.

Якщо бути точним, то прототип першого, повністю електричного автомобіля Roadster вийшов у 2006 році.

У 2007 році Еберхард йде з посади генерального директора, тимчасово його замінює Майкл Маркс. А потім на цій посаді опиняється Зеєв Дрорі.

У 2008 місце генерального директора займає Ілон Маск, який очолює компанію донині.


Перші успіхи та перешкоди

Першим успіхом можна вважати вихід у виробництво Roadster у 2008, також Tesla повідомляє про нові плани – випустити Model S.

У 2009 році Еберхард подає позов проти компанії та Ілона Маска. У документі йдеться про те, що його нібито вижили з Tesla і Маск привласнив собі звання того, хто винайшов теслу. Пізніше він відкликає позов.

Крім судових проблем, у 2009 році компанія стикається з фінансовими труднощами, тому звертається по інвестиції до Daimler AG і кредиторів Міністерства енергетики.


Етап розширення та нових можливостей

Етап розширення настає 2010 року, коли компанія виходить на IPO і залучає 226 мільйонів доларів.


Ключові моменти в історії Tesla

Багато хто вважає ключовими моментами в розвитку компанії - це випуск нових моделей автомобілів і мережі зарядних пристроїв.


Розвиток модельного ряду: анонс Model X і Model 3

У 2011 р - демонстрація прототипу Model S, першого седана від Tesla. У 2012 р запускається серійне виробництво, а Roadster знімають з випуску.

План випустити седан Model 3 презентовано компанією в 2016 році. Випуск автомобіля орієнтований на масовий ринок.


Створення мережі зарядних станцій Superchargers

Створенням і випуском перших зарядних станцій Supercharger компанія починає займатися в 2012 році.

У 2014 р Тесла оголошує про запуск гігафабрики в штаті Невада. Компанія планує виробляти акумулятори для всіх своїх пристроїв.

Наступного, 2015 р, бренд виходить на ринок сонячної енергії та анонсує лінійку продуктів для енергопостачання будинків і підприємств на базі сонячних панелей.


Подолання криз і продовження розвитку

Низка неприємностей у компанії почалася 2018 року, коли Тесла не виконала квоту на випуск седана Model 3. Цього ж року Маск оголошує що планує зробити компанію приватною, але в результаті не зробив цього. Проте, це призвело до шквалу торгів, що значно підвищило вартість акцій Тесла. Комісія з цінних паперів і бірж звинувачує Маска в шахрайстві. У підсумку Ілон підписує угоду з Комісією, виплачує 20 млн доларів і йде з посади голови ради директорів Tesla. Компанія також виплачує таку суму. На посаду Маска приходить Робін Денхолм. Міністерство юстиції починає розслідувати, чи вводила компанія в оману інвесторів щодо виробничих потужностей Model 3.

У 2019 році SEC подає позов про неповагу до суду після деяких заяв Маска у твіттері про потужність Tesla. Суддя доходить висновку, що Tesla не здійснювала нагляду за Маском у Twitter.


Перспективи розвитку Tesla та інновації

У 2017 році Tesla Motors змінюють назву на Tesla Inc. Досі так і залишається.

У 2020 році починається зліт акцій Tesla. Відтоді потенціал зростання компанії тільки зростає. Фахівці припускають, що до 2026 року доходи і вартість акцій вийдуть на новий пік. Це обумовлено збільшенням продажів автомобілів, нарощуванням виробництва, впровадженням роботів і штучного інтелекту.

Тепер ти знаєш, хто придумав автомобіль Тесла і як розвивалася компанія.


Author photo
Автор статті Анна Туманова
Читати наш блог у Telegram
Коментарі
Додати коментар