Teslа. Історія створення компанії


Часи, коли хлопчаки мріяли про Ferrari, Mercedes і Porsche поступово відходять у минуле. Сучасні дітлахи мріють не про бензинові спорткари, а про екологічні, швидкі, модні Tesla. Компанія, яка сьогодні міцно асоціюється з ім'ям Ілона Маска.

З його допомогою Tesla Inc. знайшла свою популярність. Його ідеї рухають цей світ, шокують і дивують нас. Згадати хоча б подорож Tesla Roadster в якості вантажу ракети Falcon Heavy на орбіту Землі. Політ в космос дивилися на телевізорах, на iPhoneiPad і комп’ютерах у всіх куточках нашої планети. А фахівці з маркетингу визнали цю подію одним з найшикарніших PR ходом останніх років.



ezh|864х452-1.png

Але Маск був далеко не засновником компанії. Команда співробітників довгий час не могла навіть оцінити справжнього потенціалу своїх винаходів. Сама ж Tesla на самому початку багато разів була близька до банкрутства.


Ідея створення Tesla Inc.

Історія Tesla почалася зі знайомства двох інженерів Марка Тарпеннінга і Мартіна Еберхарда. У них було багато спільних інтересів, серед яких захист навколишнього середовища і швидкісні автомобілі. Тоді вони навіть не підозрювали до чого це призведе.

Після розлучення з дружиною Еберхард вирішив придбати собі спортивний автомобіль. Але вибрати було складно, адже він не хотів бензиновий автомобіль. Мартін був проти воєн за нафту на Сході і був стурбований проблемою глобального потепління.



ezh|864х452-2.png

З усіх можливих альтернативних варіантів машини він зупинився на електромобілях. Саме в них він побачив великий потенціал. А найпопулярнішим виробником тоді була компанія з Каліфорнії AC Propulsion.

Вона була маловідомою і розробляла в перевазі технології та окремі запчастини для електрокарів, а також прототипи машин. Першою вдалою моделлю став автомобіль tzero з потужністю 201 к/с і свинцево-кислотною батареєю. Машина набирала швидкість до 100 км/год за 4 секунди і могла подолати шлях в 130 - 160 км на одному заряді. Коштував tzero 80 тисяч доларів.



ezh|864х452-3.png

Саме цією конячкою зацікавився Мартін. Після тестування він отримав незабутні враження, тому інвестував в компанію 500 тисяч і замовив собі прототип. Варто зауважити, що модель для Еберхарда була з літій-іонними батареями.

Тоді цей тип акумуляторів тільки розвивався і був дуже дорогим. Ну а сьогодні такі батареї використовують практично у всіх пристроях. Нова версія tzero стала куди легше, розганялася трохи швидше і могла проїхати близько 320 км. Але коштувала помітно дорожче – 220 тисяч доларів замість 80 тисяч.



ezh|864х452-4.png

Така ціна налякала головного інженера Алана Кокконі, і він відмовився від серійного виробництва. Але Еберхард і Тарпеннінг загорілися ідеєю створення своєї компанії електромашин. Сьогодні вона відома нам під ім'ям Tesla.


Перші кроки Tesla Motors

Перед відкриттям компанії Еберхард і Тарпеннінг розрахували, що на електричних двигунах найвигідніше створювати спорткари. У них не було досвіду в автопромисловості, але вони вивчили ринок і з'ясували, що автовиробники більше не розробляють самостійно деталі, а закуповують їх у інших компаній.

Це вирішувало багато проблем. Єдиним завданням команди залишалася розробка двигуна, збірка, маркетинг та продаж. Назву вигадали Еберхард з дружиною. Замість заношених приставок до назви «еко», «вольт» і «імпульс», вони вирішили вшанувати пам'ять винахідника двигуна змінного струму Ніколи Тесли.



ezh|864х452-5.png

1 липня 2003 року два компаньйона зареєстрували компанію Tesla Motors. До осені вони вже розробили бізнес-план із залучення інвесторів. У ньому йшлося про електромашину Roadster.

Ця модель повинна була розганятися до 100 км/год за 3,9 секунди, мати запас ходу 480 км і перші 160 тисяч км пробігу не потребувати обслуговування. І у них вийшло. Та й вартість авто була в два рази нижче найдешевшого спорткара.

В основі створення лежали вже існуючі технології AC Propulsion tzero та Lotus Elise. Щоб привабити інвесторів для розробки прототипу, Tesla Motors показувала на tzero можливості електрокарів.



ezh|864х452-6.png

Нової компанією зацікавилися інвестори минулого проекту Еберхарда і Тарпенніга, але вони не ризикнули вкласти велику суму. Тоді розробка прототипу оцінювалася в 7 мільйонів доларів. Фінансово підтримати ідею зважився тільки одна людина – Ілон Маск.

Саме він пройде весь шлях з компанією і залишиться єдиним, хто весь час існування Tesla Inc. був в команді. Решта втратять інтерес до фірми, або підуть у важкі часи. Без Ілона сьогодні складно уявити, що сталося б з Tesla Motors і якою б вона сьогодні була. Але про все це у другій частині нашого матеріалу.

Читати наш блог у Telegram
Коментарі
Додати коментар