Tesla. Внесок Ілона Маска в історію автомобілебудування


Ілон Маск прийшов в компанію Tesla вже після того, як вона з'явилася. На той час її засновники Еберхард і Тарпенніг вже навіть створили бізнес-план, який і привернув Маска інвестувати в Tesla Motors перші гроші. Але все ж, найважчі часи Tesla пережила саме з Ілоном.

Важкі часи трапляються з усіма, на початку свого існування, щось схоже переживала і Apple. Але обидва гіганта впоралися з труднощами. У ці дні Маск показав себе рішучим керівником, мотивував всю команду і домагався найкращих з можливих результатів. Тому зовсім не дивно, що саме з ним у нас всіх асоціюється цей автовиробник.



ezh|864х452-1.png

Раніше ми вже розповідали історію Tesla Motors до приходу Ілона Маска. А зараз продовжимо її, з моменту, як Маск розгледів в цій ідеї величезний потенціал. Він вклав в компанію свої гроші і пережив з нею падіння і злети. Але головне – він створив компанію такою, якою ми бачимо її сьогодні.


Внесок Ілона Маска в Tesla Motors

Ще до того, як прийти в Tesla, Маск цікавився «зеленим» автопромом і так само, як і засновники компанії Еберхард і Тарпенніг, він хотів вкласти гроші в tzero, щоб запустили автомобіль в серійний продаж. Але керівники AC Propulsion впустили таку можливість.

А ось бажання Ілона не пропало. Вже незабаром його знайомий розповів Еберхарду і Тарпеннігу про Ілона. У той же вечір вони зв'язалися через пошту і домовилися обговорити фінансовий і продуктивний план. Творцям Tesla Motors незабаром вдалося умовити Маска вкласти 6,5 млн доларів. Крім цього, він зайняв крісло голови правління.



ezh|864х452-4.png

Уже в січні 2005 року Маск особисто випробував перший прототип. Він йому дуже сподобався, тому мільярдер і далі фінансував проект. Перша "чорнова" модель вийшла в 2006 році, і вона дуже зацікавила засновників Google Ларрі Пейджа і Сергія Бріна, та інших великих інвесторів. Завдяки чому капітал Tesla виріс до 40 мільйонів доларів.

На презентації Roadster були присутні зірки Каліфорнії, включаючи Арнольда Шварценеггера і колишнього керівника Disney, Майкла Айснера. За кермом авто могли сидіти тільки співробітники компанії, адже перші машини ще ламалися через перегрів, але все одно сподобалися публіці.

На заході Tesla Roadster погодилися купити 30 осіб, серед них були співзасновники Google та інші ІТ-підприємці. Вони оформили попередні замовлення за 100 тисяч доларів, саме стільки коштував автомобіль. А вже через два тижні після презентації Tesla Motors отримала ще 127 замовлень.



ezh|864х452-3.png

Спорткар навіть потрапив на обкладинку Time і отримав премію «Кращі винаходи 2006 року». Tesla Motors стала відомою, тому і отримувала багато замовлень. Головною зіркою компанії був Еберхард, а Ілона Маска преса все ще ігнорувала.


Проблеми в компанії

Але в бізнесі не завжди все йде за планами. Засновникам довелося міняти план дій, тому що постачальники не могли реалізувати замовлення. Проблеми виникли практично з усіма комплектуючими і інженерам довелося розробляти компоненти заново.

Над цим наполегливо працював Маск. Він вимагав від співробітників, щоб вони допрацьовували автомобіль до ідеалу. Ілон наполіг на тому, щоб вони замінили матеріали корпусу, занизили двері, створили унікальні фари і вибрали більш якісні матеріали для салону.



ezh|864х452-2.png

Еберхард не перешкоджав йому, адже також хотів зробити авто більш якісним. Але все це затягнуло реліз. Компанії навіть довелося побудувати власний завод, що не входило в плани раніше. В результаті вартість виробництва зросла з 68 тисяч доларів до 200 тисяч.

Фінансового директора не було, всіма справами займався Мартін. І він з ними відверто не справлявся, чого і сам не заперечував. Пізніше Еберхарда змістили з посади, і він став президентом по технологіям. Разом з цим він втратив вплив і можливості всередині компанії і вирішував тільки проблеми у виробництві.

На початку 2008 року він пішов з компанії зі скандалом. Через рік подав до суду проти Ілона, а Маск подав зустрічний позов на Еберхарда. Але незабаром вони обидва відкликали претензії, мабуть знайшовши компроміс.


Вихід Tesla Roadster і перший успіх

З кризи виробника електрокарів вивів Майкл Маркс, який вдало поділив завдання між директорами і закінчив всі підготовчі етапи. Потім його замінив Зеєв Дродрі, а Ілон в цей же час активно давав інтерв'ю і виступав перед публікою, щоб знизити негатив навколо компанії.



ezh|864х452-5.png

Всередині колективу Маск проявив себе суворим і активним. Він намагався контролювати всі етапи виробництва, в тому числі і витрати, і закликав усіх працювати у вихідні і навіть спати на робочому місці. Працюючим в ті часи співробітникам запам'яталися його слова – «У вас буде час на сім'ю, коли Tesla збанкрутує».

Маск був суворий і це спрацювало. Уже в лютому 2008 перший Roadster вийшов з конвеєра. Його отримав сам Ілон, а через три місяці компанія виробила ще 500 автомобілів. Він вклав в своє дітище 55 мільйонів доларів, а вже в 2010 році Tesla Motors через перший публічний продаж акцій підвищила свою вартість до 224,1 мільйона.



ezh|864х452-6.png

Після цього з Tesla Motors пішов другий засновник Марк Тарпенніг. Вони залишилися приятелями з Маском, але Марк втратив інтерес до роботи. У нього було бажання розробляти цікаві проекти і стартапи, а не очолювати готову компанію. Сьогодні Ілон Маск залишився єдиним керівником Tesla Motors, який продовжує працювати в компанії.

На початку 2020 року ринкова капіталізація Tesla перевищила 90 мільярдів доларів, вартість акцій зросла до 500 доларів за одиницю. Ця капіталізація більше вартості Ford і General Motors разом узятих. І зовсім не дивно, що сучасні хлопці мріють про новеньку Tesla, а дівчата про принца, який приїде за ними на Cybertruck.

А що ти думаєш про Електроавтомобілi?

Читати наш блог у Telegram
Коментарі
Додати коментар