Apple дозволить розробникам стягувати підписку не лише через App Store

Після довгих судових розглядів Apple дозволила розробникам деяких додатків збирати плату за підписки не тільки через фірмовий магазин App Store. Раніше кожна компанія, яка виставляла свою програму в яблучний магазин, повинна була віддавати Купертіно 30% комісії з кожної оплати.

Але з недавнього часу розробники можуть давати посилання на власний веб-сайт і засоби оплати. До слова, Google теж зобов'язана дозволити компаніям продавати свої продукти без комісії. З чим пов'язані такі зміни - зараз розберемося.

Apple дозволила компаніям не платити комісію в App Store

Днями найбагатша корпорація світу підписала угоду з Комісією зі справедливої торгівлі Японії. У документі значиться, що Купертіно зобов'язана дозволити сервісам з App Store не віддавати 30% в кишеню Apple за продаж контенту і підписок.



1ezh|864х452.jpg

По суті, яблучна компанія повинна була внести зміни тільки в Японії. Але вона вирішила застосувати рівні правила для всіх регіонів, користувачів і розробників.

У список додатків, які позбудуться обов'язкової комісії яблучників потрапили цифрові журнали, газети, стрімінгові відео і аудіосервіси (на кшталт Spotify і Netflix). А також різного роду сервіси з подкастами.

Таке нововведення вступить в силу вже з початку 2022 року. До цього часу розробники з Купертіно перевірять всі програми з App Store на безпеку. Яблучна компанія як і раніше радить користувачам купувати підписки на сервіси через фірмовий магазин App Store, адже він є більш безпечним.


Ті самі посилання для оплати на зовнішніх веб-сайтах можуть використовувати шахраї. Наприклад для того, щоб дізнаватися банківські дані і викрадати гроші з рахунків користувачів. Хоча ми дуже сумніваємося, що яблучна компанія допустить це. Адже розробники уважно перевіряють кожен додаток, який з'являється в App Store.

Хто і чому заборонив Google і Apple стягувати комісію в Google Play і App Store

Вся ця довга історія почалася ще в минулому році. Тоді відома в усьому світі компанія з розробки ігор і програм Epic Games додала в App Store власну платіжну систему, не спитавши дозволу Apple.

Платіжка "епіків" успішно обходила 30% яблучної комісії. Тому купертинівці оперативно видалили гру Fortnite в жанрі "королівська битва" зі свого App Store. Після цього обурювалася вже Epic Games. Вона подала судовий позов проти Apple і Google теж, звинувачуючи гігантів в захопленні ринку додатків.



2ezh|864х452.jpg

Цікаво, що "епіки" навіть зробили ролик, спародіювавши легендарну рекламу Apple 1984. Тільки ось в ролі "Великого брата" в ньому було надкушене яблуко. Йому кинули виклик герої популярної іграшки Fortnite.

На мою думку, Epic Games провернули просто грандіозну "махінацію". Розробник навмисно порушив правила App Store, щоб спровокувати Купертіно видалити іграшку з магазину. А після блокування швиденько побіг до суду. Точно так само Epic вчинила і з магазином для Android.

Думаю, не потрібно пояснювати, що "епіки" роблять це все для того, щоб збільшити виручку. І у них це вийшло. Спершу Південнокорейський парламент заборонив Google і Apple стягувати з розробників комісію (обидві просять 30%). Потім сам президент Південної Кореї підписав цю заборону. Ну а тепер на гігантів натиснула ще й Японська комісія зі справедливої торгівлі.


І це не враховую того, що яблучна компанія і головний пошуковик планети з минулого року для багатьох розробників знизили комісію аж до 15%. І що найсумніше, за результатами цієї найгучнішої судової війни за прибуток переможцями стали саме розробники.

Корпорації Google і Apple втрачають значну частину доходу. А ось для звичайних користувачів нічого не зміниться. Вони як і раніше будуть оплачувати повну вартість контенту і підписок. Ніяких знижок для нас компанії і суди не передбачили.



Egor-2.png
Читати наш блог у Telegram
Товари з огляду
Коментарі
Додати коментар