Презентація Tesla 2023. Все про майбутні плани компанії

Зміст

Так, останнім часом Ілон Маск поводиться щодо України, м'яко кажучи, не дуже. Він обмежив використання терміналів Starlink у суто військових цілях, відреагувавши на інформацію про те, що ЗСУ використовують їх в управлінні дронами. Але це окрема історія про внутрішньополітичну кухню США та амбіції Маска.

У цій же статті я розповім про технології та нове бачення майбутнього від Tesla. За останні кілька років компанія Маска почала проводити регулярні заходи, такі як «День акумулятора» («Battery Day») і «День штучного інтелекту» («AI Day»). А все для того, щоб повідомляти новини про деякі зі своїх найважливіших програм та наймати таланти для їх створення.

І ось у січні Tesla оголосила про додавання до свого календаря ще однієї важливої події: «День інвестора» («Investor Day»), яка врешті решт відбулася 1 березня 2023 року на території Gigafactory Texas в Остіні, випередивши весняний івент від Apple.

Що презентували спікери Tesla на івенті, а також про всі майбутні плани, мабуть, однієї з найпросунутіших компаній у світі, далі. Поїхали!


Відмова від викопного палива

Цей план Tesla, представлений на заході, передбачає заміну наявної енергосистеми на відновлювані джерела енергії. Вартість задуму близько $10 трлн. Аналітики компанії прогнозують, що це призведе до значного скорочення використання викопного палива.


Ілон Маск озвучив 5 напрямків діяльності компанії:

  1. Відновлювані джерела енергії (35%).

  2. Перехід на електромобілі (21%).

  3. Перехід на опалення тепловими насосами (22%).

  4. Високотемпературна подача тепла та водню у промисловості (17%).

  5. Переведення літаків та водного транспорту до стійкої енергетики (5%).

«Моя особиста думка така: у міру того, як ми покращуємо щільність енергії батарей, ви побачите, що поступово весь транспорт стане повністю електричним, за винятком ракет», – сказав Ілон Маск публіці, що зібралася.

Перехід на електромобілі скоротить використання викопного палива на 21%. «Всі автомобілі стануть автономними та електричними», – передбачає Маск, порівнюючи їзду на бензиновому неавтономному автомобілі аналогічно їзді на коні.

Ще одна важлива тема івенту – перехід на теплові насоси для будинків та підприємств, щоб заощадити використання викопного палива. До речі, більшість півдня США вже перейняла цю технологію, а ось північні штати все ще застосовують печі, що працюють на природному газі, мазуті або пропані.

Останньою частиною порядку денного стала високотемпературна подача тепла, використання водню в промисловості та переведення літаків та навідного транспорту до сталої енергетики. Причому водень може стати основним паливом у багатьох виробничих процесах.



01ezh_864х452.png

На думку Ілона Маска, водень не буде осмислено використовуватися на транспорті і не повинен. Якщо використовувати хімічне паливо, це може бути, наприклад метан (CH4).


Парк електромобілів

Крім Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck та Semi, були представлені дві абсолютно нові. Один позашляховик, а інший – «малолітражка» в стилі Model 3.

До речі, з приводу Model 3. Спікери заявили, що вона в 4 рази ефективніша за Toyota Corolla тієї ж потужності. Це багато в чому пов'язано з тим, як енергія передається і зберігається в Model 3 в порівнянні з двигуном Toyota Corolla.

Дрю Бенгліно, старший віцепрезидент Tesla з силових агрегатів та енергетики, стверджує: «Model 3 може проїхати одну милю за рахунок енергії, необхідної для кип'ятіння каструлі з водою для макаронів і ще одну милю за рахунок енергії, необхідної для приготування макаронів!».



5ezh_864х452.png

Кілька слів про Cybertruck. Tesla продемонструвала дивовижну передсерійну бета-версію версію футуристичного пікапа, а також зняла відео з прототипом у головній ролі. Що впадає у вічі побачивши цього дива електромобільної думки, так це не зовсім кругле, швидше квадратне кермо і кузов з нержавіючої сталі в поєднанні з особливо міцним склом.

А ще в цьому електромобілі в стилі кіберпанк на нас чекають:

  • пневмопідвіска, що підлаштовується під різне навантаження;
  • повітряний компресор;
  • повний привід;
  • інвертори для підтримки розеток на 110 та 220V;
  • необхідний набір камер для автоматичного паралельного паркування.

Хоча дата виробництва Cybertruck кілька разів переносилася, проте Tesla планує розпочати серійний випуск пікапа вже цього літа.


Новий погляд на виробничий процес

Як створюється традиційний серійний автомобіль? Штампування металу, потім складання всіх частин кузова і, нарешті, фарбування та остаточне складання. Робота такого цеху продиктована чинною організаційною структурою, яку вперше винайшов ще Генрі Форд у далекому 1922 році.



03ezh_864х452.png

Tesla має намір переосмислити процес виробництва. Цей план передбачає більше людей чи роботів, одночасно зайнятих у процесі створення транспортного засобу, що відчутно скоротить час простою. За оцінками аналітиків компанії, цей метод на 30% покращить використання простору-часу.

У недалекому майбутньому компанія планує мати паралельні ділянки для штампування, фарбування та лиття, а також скоротити свої виробничі площі більш ніж на 40% з появою електромобілів наступного покоління, таким чином знизивши витрати на створення кожного екземпляра на 50%.


Робот Optimus Tesla

Гуманоїдний робот, перший прототип якого було представлено у серпні 2021 року, працює на штучному інтелекті, як, наприклад, автопілот. І як сказав Ілон Маск: «Ми хочемо домогтися того, щоб не прописувати кожну дію в робота, а просто проінформувати його про базові речі, а рішення він вже знаходитиме самостійно».



4ezh_864х452.png

Tesla розробила Optimus не вдаючись до допомоги сторонніх виробників і, зважаючи на все, покладає великі надії на проєкт. За її прогнозом у майбутньому роботи за популярністю можуть перевершити електромобілі.


Станції заряджання Supercharger

Глава компанії із зарядки Ребекка Тінуччі заявила: «Встановлення нашої зарядної станції від 20 до 75% дешевше, ніж у будь-якого автовиробника в галузі». Секрет такої дешевизни досить простий. Завдяки тому, що на одному блоці виробляється одразу кілька зарядних станцій, а потім вся конструкція занурюється на тягач та оперативно монтується на місці, компанія заощадила цілих 15%.

Tesla відкрила свої станції для заряджання електромобілів інших марок у рамках програми доступності в Норвегії та Франції, а в Нідерландах їхня кількість зросла до 40. Для того, щоб приєднати свій електромобіль до фірмової зарядки Tesla водіям машин інших марок потрібно просто завантажити додаток Tesla і мати перехідник з роз'ємом CCS2, якщо він не встановлений на автомобілі.



02ezh_864х452.png

Нагадаю, що Supercharger – це мережа станцій надшвидкого зарядження акумуляторних батарей електромобілів Tesla. Якщо планується поїздка на далеку відстань, саме тоді буде в пригоді ця мережа. Перед подорожжю необхідно узгодити маршрут за допомогою вбудованого в авто Планувальника подорожей.


Чого очікувати у майбутньому?

Як сказав Том Чжу, який очолює глобальне виробництво і вже багато років керує бізнесом Tesla в Китаї та Азійсько-тихоокеанському регіоні: «Поки ви пропонуєте якісний продукт за доступною ціною, вам не потрібно турбуватися про попит. Ми робимо все можливе, щоб скоротити витрати та передати цю цінність нашим клієнтам».

А Ілон Маск додав: «Попит – це функція доступності, а не бажання. Навіть невеликі зміни в ціні дуже впливають на попит».

Схоже, що в майбутньому очікується зниження цін на електромобілі Tesla. Подивимося. У будь-якому випадку тренд на електромобілі – це добре! І створила цей тренд саме Tesla!

Author photo
Автор статті Олексій Зехов
Читати наш блог у Telegram
Товари з огляду
Коментарі
Додати коментар