Як працюють алгоритми YouTube?

Алгоритми самого популярного сервісу для обміну відео YouTube створені для простої і зрозумілої мети – допомогти користувачам знайти контент, який їм сподобається. Разом з тим вони настільки заплутані і незрозумілі, що блогери та експерти ніколи не можуть розрахувати, за яким принципом вони працюють і як вивести своє відео вгору за рекомендаціями.

Систему оцінювання YouTube мало не кожен день змінює штучний інтелект. Тому ніхто не може поділитися чарівною формулою, як просунути ролик. Однак є кілька речей, які допомагають відео потрапити в твої рекомендації. Про них і поговоримо.

З чого складається YouTube

Велика кількість користувачів знаходять відео для перегляду на домашній сторінці і в розділі "Далі". Саме від цих частин сервісу йде найбільший трафік. Домашня сторінка – це те, що ти бачиш в першу чергу, заходячи на сайт YouTube або в однойменний додаток.

Розділ "Далі" з'являється праворуч під час перегляду контенту. Він наповнений роликами, які можуть бути тобі цікавими, точно, як і Домашня сторінка. Те, що буде відображатися в цих частинах платформи, підбирають алгоритми сервісу.

Найпростіший приклад тому – аналіз інтересів інших користувачів. Скажімо, ти захоплюєшся сучасними технологіями і постійно дивишся про них відосики. В такому випадку, система аналізу YouTube розрахує, що подобається іншим людям, які теж часто дивляться відео про гаджети.

Уявімо, що багато хто з них також цікавляться життям їжачків в дикій природі. Штучний інтелект це миттєво вирахує і почне рекомендувати тобі на Домашній сторінці та в розділі "Далі" відеоролики про техніку і їжачків. Навіть якщо ти ніколи раніше не шукав контент про цих милих тварин.

За яким принципом YouTube пропонує тобі контент

Як ми вже сказали, у головного відеосервісу Google немає якоїсь чарівної інструкції, щоб потрапити нам у рекомендації. Перед тим, як запропонувати тобі те, чи інше відео, YouTube аналізує тисячі і мільйони твоїх попередніх дій. І ось, на що він звертає найбільше уваги.



1ezh|864х452 копия.jpg

Кліки. Вибір того, чи іншого ролика означає, що тобі цікава ця тема. Чим частіше ти дивишся відосики про техніку, тим більше контенту про технології тобі буде пропонувати платформа.

Час перегляду. Уявімо, що в оглядах пристроїв ти постійно перемотуєш частину з розпакуванням і приділяєш особливу увагу тому, як вона безпосередньо працює. В такому випадку, алгоритми вирішать, що тобі цікавіше саме досвід використання.

Опитування. У рідкісних випадках сервіс пропонує оцінити відео, яке ти переглянув від одного до п'яти зірок. Це допоможе в подальшому підібрати рекомендації не тільки для тебе, але і для інших користувачів. Розробники називають це "Оцінкою часу перегляду".

Лайки та дізлайки. Насправді, для загального просування відео за рекомендаціями зовсім не важливо, співвідношення пальців вгору і вниз. Всі оцінки і коментарі тільки допомагають ролику пробитися в ТОП. Але по дізлайкам система зрозуміє, що подібний контент тобі не цікавий.

Все це допомагає алгоритмам в першу чергу підібрати тобі розважальні ролики. Для серйозних новинних (інформаційних) та аналітичних відео, є ще одна система просування в твої рекомендації.

Сервіс визначає три типи роликів на серйозні теми – дезінформація, граничні і авторитетні відео. Дезінформацію видаляють з платформи. Граничні відео залишають, але вони знижуються в рекомендаціях. Авторитетний контент потрапляє в ТОП і швидко поширюється.

Найцікавіші з них "граничні" ролики. Найчастіше, вони не порушують правил спільноти, але дуже близькі до цього. До них відносяться теорії змови і непідтверджені судження. На зразок того, що світом правлять масони.

Дезінформацію, граничний і авторитетний контент визначають живі люди з усього світу, які дають свою оцінку відеороликам. Іноді вони також запитують думку фахівців різних галузей. Наприклад, у лікарів, вчених, інженерів та інших. Всі ці оцінки знову аналізує ШІ. Після чого він же вирішує до якого класу віднести те, чи інше відео.



2ezh|864х452 копия.jpg

Якщо ти цікавишся непідтвердженими теоріями, то вони з'являться в пропозиціях. Якщо ж часто ставиш подібним роликам дізлайки і відправляєш скарги, то тобі частіше буде випадати авторитетний контент.

Природно, алгоритми YouTube далекі від ідеалу. Вони допускають безліч помилок і неточностей. Але та частина відеоплатформи, яку ми описали зверху дійсно існує. Про неї розповіли самі розробники сервісу.


Де і в яких форматах з'являються рекомендації

Рекомендації в YouTube будуються на історії переглядів, уподобаннях і підписках. Далі алгоритм підбирає контент, який вважає цікавим для тебе.

Також рекомендації можуть з'являтися під відеороликом під час перегляду, підлаштовуючись під поточний запит і контекст контенту, який переглядається. Крім цього, розділ доступний у бічному меню.

Не варто забувати про формат Reals, відео Tik-Tok, що набирає популярності. У зв'язку зі зростанням популярності коротких роликів, Youtube зробив категорію Shorts. Тому якщо ти плануєш блогерську кар'єру, обов'язково зверни увагу на цей формат. Короткі відео залітають у рекомендації набагато частіше і швидше.

Загальні принципи роботи рекомендацій на YouTube

Тепер розберемо докладніше - завдяки яким алгоритмам відео виводяться в рекомендації. Загалом таких факторів налічується близько 4000 тисяч. Пройдемося по основних:

  • Історія - система аналізує твої перегляди, вподобання та тематику відео, які сподобалися.
  • Підписки та попередні вподобання - система відстежує активність за категоріями.
  • Тривалість перегляду, лайки та коментарі. Алгоритм оцінює наскільки активно глядачі взаємодіють із контентом.
  • CTR та інтеракція включає кількість кліків на обкладинки відео та інші елементи.
  • Це 4 базові показники, за якими YouTube вирішує, що варто рекомендувати користувачеві надалі.

    Як працює CTR і що це таке?

    У попередньому розділі ми торкнулися побіжно важливості СTR для алгоритму і потрапляння в рекомендації. Тепер розглянемо що це за показник і навіщо він потрібен. Click-Through Rate являє собою відсоток користувачів, які натискають на твою обкладинку або заголовок відео відносно загальної кількості переглядів. Метрика відображає ефективність привернення уваги та зацікавленості аудиторії.

    Що вищий показник, то більше користувачів вирішують подивитися твій контент. Алгоритм YouTube інтерпретує відео як цікаве і починає рекомендувати його великій кількості користувачів.

    Пам'ятай, що клікбейтний заголовок і обкладинка, у разі невідповідності контенту, може призвести до розчарування людей і негативного ставлення до твого каналу. Наше завдання отримати лояльну аудиторію і підвищити ефективність контенту. Тому заголовок і обкладинка мають бути креативними, відповідати відео і виключати перебільшення.

    Щоб забезпечити ефективність назви ролика, дотримуйся 3 принципів:

  • Ясність: не додавай зайвих слів просто для краси чи спецефектів. «Технічні характеристики iPhone 15» - ясно і зрозуміло, що користувач отримає від твого відео.
  • Конкретність: використовуй цифри і факти «10 способів підвищити рівень англійської за місяць». Люди люблять списки, факти, а також лайфаки.
  • Відповідність контенту. Тут зрозуміло що, якщо заголовок «10 функцій айфон» розповідати в статті інформацію про Lenovo буде дивно. Але все-таки рекомендуємо перевіряти відповідність смислів усередині відео із заголовком і щоб ти заходив(ла) з однією темою і її розкривав. Одне відео - одна тема.
  • Також заголовок може бути раціональним і емоційним. У блозі про техніку акцент на ясність, факти і цифри. У б'юті, фешн і схожих сферах акцент на емоції та почуття.

    Правило 5 секунд: що це означає?

    Наш мозок приймає рішення ще до того, як ми подумаємо. Перші 5 секунд відео - найважливіші. Саме стільки потрібно для рішення чи варто дивитися відео далі чи ні. Правило поширюється на всі соцмережі.

    Тож повернися в попередній розділ і ще раз перечитай правило заголовків. А якщо тобі ліньки повертатися, тоді лови базу:

  • Обкладинка має бути привабливою.
  • Заголовок - конкретний, інформативний.
  • Можна використовувати «жовтушні» заголовки для залучення людей. Але якщо вони не відображатимуть суть контенту. Користувач не просто піде, а почне негативно ставитися до твого каналу.

    Покажи в перші секунди, що людина отримає від перегляду. Можеш коротко описати зміст або відповісти на основне питання. Ця інформація має зацікавити, залучити, щоб людина захотіла дізнатися більше.

    Міфи про виведення відео на YouTube у рекомендації

    Міф 1. Накрутка просуне твої відео в рекомендації. Отримання масової кількості переглядів може здатися чудовою ідеєю. Алгоритм YouTube відрізняє органічний трафік від накрутки. Якщо реальні глядачі не зацікавлені в контенті, тоді накрутка погіршить ситуацію з трафіком.

    Міф 2. Платна реклама гарантує потрапляння в рекомендації. Хочеш щоб відео потрапило в рекомендації? Купівля реклами не завжди гарне рішення. Ця категорія має окрему статистику. Тому немає гарантії, що після платної реклами ти потрапиш у рекомендації. Ключовий фактор успіху влогів - якість і привабливість контенту.

    Міф 3. Закупівля переглядів. Це може збільшити числові показники, але не гарантує залучення в контент людей. Ефект популярності може бути тимчасовим. Співвідношення лайків і коментарів до кількості переглядів визначать твоє просування.

    Міф 4. Велика кількість підписників на каналі автоматично виводить відео в рекомендації. Багато підписників - це лише один аспект успіху. Важлива якість контенту і регулярність виходу відео для потрапляння в рекомендації.

    Робимо висновок зі статті: успішність контенту на YouTube залежить від якості. Працюй над упаковкою, змістом і рано чи пізно ти потрапиш у рекомендації.

    Читати наш блог у Telegram
    Кращі моделі Apple:
    Показати всі
    Коментарі
    Додати коментар